Формування ключових компетентностей на основі впровадження інноваційних технологій навчання на уроках природознавства.
В.О.Сухомлинський писав:
"Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні,
збудити в їхніх серцях почуття гордості,
власної гідності — це перша заповідь виховання.
Дитяча душа як чистий аркуш паперу ...
Записи на ньому роблять батьки, друзі, оточуючі.
Та чи не найважливішими є записи, зроблені педагогом
на чистому аркуші дитячої душі.
І головними його гаслами в цій роботі
повинні стати такі: "Допоможи! Не зашкодь!"
Таким чином,щоб допомогти дитині осягнути радість від свого розуму, емоцій, своєї неповторності, потрібно в першу чергу усвідомити, що слід переходити «від передання знань» до «навчання жити».
Я вважаю, що сучасний урок вимагає від педагога оптимального поєднання індивідуальної, парної, групової і колективної форм організації навчальної діяльності учнів.
Для того, щоб сформувати ключові компетентності на уроках природознавства постійно залучаю учнів до обговорення ситуацій, де вони мають:
- доводити власну думку, користуючись здобутими знаннями;
- ділитися своїми знаннями з іншими учнями;
- ставити запитання вчителю, товаришам, з’ясовувати незрозуміле;
- давати поради, аналізувати подану ситуацію;
- допомагати товаришам, коли вони відчувають утруднення, пояснювати незрозуміле;
- спонукати до знаходження не одного рішення, а декількох самостійно зроблених;
Однією з ключових компетентностей є природознавча компетентність - це поєднання природничих знань, умінь і навичок, що дозволяють не тільки висувати обґрунтовані й усвідомлені судження, але й здійснювати, наприклад, природоохоронну діяльність, вміння робити досліди, використовувати засвоєнні знання в житті, тобто діяти. Компетентність є результатом набуття компетенцій.
Для того, щоб формувати ключові компетентності я впроваджую на уроках природознавства:
- орієнтую на пошукову діяльність;
- розвиток самостійності мислення
- практичне спрямування змісту на застосування набутих учнями знань у різноманітних життєвих ситуаціях.
Передусім це стосується правил поведінки серед природи
- оціночних суджень щодо ставлення свого та інших людей до природи;
- участі в доступній природоохоронній діяльності, починаючи із виготовлення простих годівничок для птахів, догляду за культурними рослинами та свійськими й домашніми тваринами та поступовим ускладненням цієї діяльності в наступних класах;
- усвідомлення необхідності енергозбереження і заощадження природних матеріалів у повсякденному житті;
- дотримуюсь екологічного принципу, що полягає в розвитку екологізація мислення школярів через формування екологічної грамоти, а на її основі екологічної культури школярів;
На уроках використовую такі методи:
- Обери позицію
- Мозковий штурм
- Інтерв’ю
- Незакінчені речення
- Метод ПРЕС
- Мікрофон
- Навчаючи – вчуся
- Навчальні пари
Детальніше з моєю роботою можна ознайомитися тут:
або через гугл документ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий