МОЯ РОБОТА

Формування ключових компетентностей на основі впровадження інноваційних технологій навчання на уроках природознавства.


В.О.Сухомлинський писав: 
"Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні,
 збудити в їхніх серцях почуття гордості,
 власної гідності — це перша заповідь виховання. 
Дитяча душа як чистий аркуш паперу ... 
За­писи на ньому роблять батьки, друзі, оточуючі. 
Та чи не найважливішими є записи, зроблені педагогом
 на чис­тому аркуші дитячої душі. 
І головними його гаслами в цій роботі 
повинні стати такі: "Допоможи! Не зашкодь!"


Таким чином,щоб допомогти дитині осягнути радість від сво­го розуму, емоцій, своєї неповторності, потрібно в першу чергу усвідомити, що слід переходити «від передання знань» до «навчання жити». 





Я вважаю, що сучасний урок вимагає від педагога оптимального поєднання індивідуальної, парної, групової і колективної форм організації навчальної діяльності учнів.






Для того, щоб сформувати ключові компетентності на уроках природознавства постійно залучаю учнів до обговорення ситуацій, де вони мають:
- доводити власну думку, користуючись здобутими знаннями;
- ділитися своїми знаннями з іншими учнями;
- ставити запитання вчителю, товаришам, з’ясовувати незрозуміле;
- давати поради, аналізувати подану ситуацію;
- допомагати товаришам, коли вони відчувають утруднення, пояснювати незрозуміле;
- спонукати до знаходження не одного рішення, а декількох самостійно зроблених;

Однією з ключових компетентностей є природознавча компетентність - це поєднання природничих знань, умінь і навичок, що дозволяють не тільки висувати обґрунтовані й усвідомлені судження, але й здійснювати, наприклад, природоохоронну діяльність, вміння робити досліди, використовувати засвоєнні знання в житті, тобто діяти. Компетентність є результатом набуття компетенцій.



Для того, щоб формувати ключові компетентності я впроваджую на уроках природознавства:

- орієнтую на пошукову діяльність;
- розвиток самостійності мислення
- практичне спрямування змісту на застосування набутих учнями знань у різноманітних життєвих ситуаціях.

Передусім це стосується правил поведінки серед природи
  • оціночних суджень щодо ставлення свого та інших людей до природи; 
  • участі в доступній природоохоронній діяльності, починаючи із виготовлення простих годівничок для птахів, догляду за культурними рослинами та свійськими й домашніми тваринами та поступовим ускладненням цієї діяльності в наступних класах;
  • усвідомлення необхідності енергозбереження і заощадження природних матеріалів у повсякденному житті;
  • дотримуюсь екологічного принципу, що полягає в розвитку екологізація мислення школярів через формування екологічної грамоти, а на її основі екологічної культури школярів;


На уроках використовую такі методи:
  • Обери позицію
  • Мозковий штурм
  • Інтерв’ю
  • Незакінчені речення
  • Метод ПРЕС
  • Мікрофон
  • Навчаючи – вчуся
  • Навчальні пари

Детальніше з моєю роботою можна ознайомитися тут:





або через гугл документ.

Комментариев нет:

Отправить комментарий