Конкурсна робота


Конкурсна робота для участі у Виставці Освіта Запорізького краю 2017

1. Балабинський навчально-виховний комплекс школа І-ІІІ ступенів гімназія «Престиж», Запорізький район, Запорізька область.

2. Запорізька область, Запорізький район, смт Балабине, вул. Престижна, 2-а.

3. 223-33-19, 223-31-32.

4. Швець Наталія Анатоліївна, Балабинський НВК «Престиж», вчитель початкових класів.

5. Керівник науково-методичного забезпечення досвіду -

6. Тема досвіду «Формування ключових компетентностей на основі впровадження інноваційних технологій навчання на уроках природознавства.».
Номінація «Професійна діяльність учителя в інноваційному навчальному закладі».

7. Базова модель досвіду.
Сучасна початкова школа не може залишатися осторонь від процесів модернізації освіти, які відбуваються нині в усьому світі, і в Україні зокрема. Початкової ланки освіти стосуються всі світові тенденції та інновації: особистісно орієнтований підхід, інформатизація, інтеграція тощо. До них належить і компетентнісний підхід, поява якого пов'язана, насамперед, з кризою освіти, що полягає в протиріччі між програмовими вимогами до учня, запитами суспільства і потребами самої особистості в освіті.
Перехід до компетентнісного підходу означає переорієнтацію з процесу на результат освіти в діяльнісному вимірі, у зміщенні акценту з накопичування нормативно визначених знань, умінь і навичок на формування й розвиток в учнів здатності практично діяти, застосовувати досвід успішних дій у конкретних ситуаціях, на організацію освітнього процесу на основі тверезого урахування затребуваності навчальних досягнень випускника школи в суспільстві, забезпечення його спроможності відповідати реальним запитам швидкозмінюваного ринку й мати сформований потенціал для швидкої безболісної адаптації як у майбутній професії, так і в соціальній структурі. Перспективність компетентнісного підходу полягає в тому, що він передбачає високу готовність випускника школи до успішної діяльності в різних сферах.
Ідея компетентнісного підходу - це відповідь на запитання, який результат освіти необхідний особистості і сучасному суспільству.
Досвід за інноваційним потенціалом. Поглиблена робота з теми через впровадження інноваційних технологій при вивченні природознавства, яка передбачає поєднання відомих ідей та методик навчання з існуючими, модернізація навчально-виховного процесу з орієнтацією на розвиток інтелектуальних, творчих, дослідницьких здібностей учнів.
Актуальність. Сучасне інформаційне суспільство формує нову систему цінностей, в якій володіння знаннями, вміннями і навичками є необхідним, але недостатнім результатом освіти. Від людини вимагаються вміння орієнтуватися в інформаційних потоках, освоювати нові технології, самонавчатися, шукати і використовувати нові знання, володіти такими якостями, як універсальність мислення, динамізм, мобільність.

8. Теоретичне обґрунтування досвіду.
Проблема формування ключових компетентностей учнів відображена в працях українських науковців – Т.Байбари, Н.Бібік, О.Біди, С.Бондар, М.Вашуленка, І.Гудзик, Л.Коваль, О.Локшиної, О.Онопріенко, О.Овчарук, О.Пометун, К.Пономарьової, О.Савченко, С.Трубачевої та ін.
Аналізувала науково-теоретичний досвід з даної проблеми Ю. В. Васькова, В. Д. Шарко (педагогічні теорії, технології, досвід), І. Г. Єрмакова, Д. О. Пузікова, Г. М. Несен, І. В. Родигіної, Л. В. Сохань (компетентнісний підхід до навчання), О. М. Пєхоти, Т. В. Гришиної (освітні технології), В. І. Бондаря (педагогічна технологія).

9. Інформаційно – педагогічна модель досвіду.

Компетентнісний підхід - це спрямованість навчального процесу на формування і розвиток основних компетентностей особистості. Що вимагає перенесення акценту із засвоєння нормативно визначених знань, умінь і навичок на формування і розвиток у школярів здатності самостійно практично діяти, застосовувати індивідуальний досвід та досягнення у нестандартних, творчих, життєвих ситуаціях.
Організація повноцінної розумової навчально-пізнавальної діяльності учнів стає можливою завдяки доцільному використанню різних навчальних технологій. Серед них:

– технологія співробітництва (включає в себе побудову навчання на основі активної взаємодії всіх учасників навчального процесу, де вчитель і учні виступають партнерами);

– технологія формування загальнонавчальних умінь і навичок молодших школярів (формування умінь самостійно здобувати знання, щоб успішно просуватися на всіх етапах навчальної діяльності);

– технологія диференційованого навчання (включення молодших школярів у навчальну діяльність);

– технологія організації навчальної проектної діяльності (самостійна пошуково-творча діяльність учнів, у процесі якої дитина вчиться не тільки здобувати знання, а й застосовувати їх на практиці);

– ігрова навчальна технологія (побудова навчального процесу шляхом заохочення учня до навчання через участь у грі);

– технологія досягнення обов'язкових навчальних результатів (продуктивна організація навчання молодших школярів з метою досягнення цілей, що зазначені в Державному стандарті початкової загальної освіти).

Систематичне і цілісне впровадження сучасних навчальних технологій - це ознака інноваційної діяльності вчителя початкової школи, що дозволяє максимально спростити організацію навчального процесу.
На сучасному уроці потрібно раціонально організовувати пізнавальну діяльність учнів. Для цього треба створити мотивацію:
  • створити умови для виникнення внутрішньої потреби включення в навчально-пізнавальну діяльність на уроці (хочу);
  • визначити зміст навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці (зможу);
  • актуалізувати вимоги до учнів з боку навчально-пізнавальної діяльності (треба).
Роль педагога полягає у тому, що він планує, організовує та здійснює корекцію навчальної діяльності учнів, тобто управляє процесом для досягнення мети. Тобто учні не просто слухають розповіді вчителя, а постійно співпрацюють з ним у режимі діалогу, висловлюють свої думки, діляться своїм розумінням змісту, обговорюють те, що пропонують однокласники, з допомогою вчителя ведуть відбір змісту, закріпленого науковим знанням.

10. Результативність досвіду.
Важливим нині є не тільки об’єм знань, а й уміння ними оперувати, бути готовим змінюватись та пристосовуватись до нових потреб країни і світу, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатись упродовж життя. Саме розвиток в особистості життєво важливих компетентностей може дати людині можливості орієнтуватись у сучасному суспільстві, інформаційному просторі, швидкоплинному розвиткові ринку праці, подальшому здобутті освіти.
Компетентнісний підхід як спрямованість освітнього процесу на формування та розвиток ключових компетентностей і життєвих компетенцій особистості. Ключові компетентності, їхня залежність від пріоритетів суспільства, цілей освіти, особливостей і можливостей самовизначення особистості в соціумі.
Творчі роботи школярів (проектування, дослідження та ін. форми творчої активності), соціальні практики в системі позакласної освіти (участь у роботі гуртків, факультативів, олімпіадах, конкурсах, наукових конференціях, навчальних семінарах, роботі громадських організацій, учнівського самоврядування) виступають як складові компетентнісної моделі сучасної освіти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий