Завдання з природознавства

Ці завдання сприяють формуванню ключових компетентностей на уроках природознавства.


Так чи ні.
Знайди помилку. Доведи свою думку.
  • У сосновому лісі ми збирали моркву.
  • Вовк спритно заліз на березу нарвати свіжих огірків.
  • Все літо бджоли збирають квітковий пилок і нектар.
  • Подорожник – це корисна лікувальна рослина.
  • Свинки люблять ласувати картоплею.
  • Сова вдень спить, а вночі шукає собі їжу.
  • Кит – це найменша риба в світі.

Хто це? Що це? Відповідай швидко.
Запашний, білий, смачний - хліб.
  • Білий, холодний, пухкий - ...
  • Червоне, солодке, соковите - ...
  • Пухнаста, руда, хитра - ...
  • Весняний, сонячний, теплий - ...
  • Сірий, зубатий, голодний - ...
  • Прозора, джерельна, холодна - ...
  • Висока, білокора, струнка - ...
  • Чорна, дощова, велика - ...
  • Яскраве, тепле, пекуче - ...
  • Фруктовий. Квітучий, зелений - ...

Поясни назву риб:
 
риба - молотриба - голкариба – пилкаморський коникриба – їжак.


Завдання для ерудитів. 
- Хто де живе? (Білка в дуплі, ведмідь в барлозі, лисиця в норі.)
- Хто що їсть? (Заєць – траву, дикий кабан – жолуді, лисиця полюєна мишу.)

Кругообіг води в  природі
Завдання 1  
Відгадайте загадку. За якими ознаками здогадалися, про що йдеться?
                             Мене п’ють, мене ллють,
                             По мені ковзаються,
                             Від мене ховаються,
                             Хоч зі мною й граються.
                             Здогадався вже, хто я?
                             Звичайнісінька  (вода).

2. Гра «Шифрувальники». 
Відгадай, що написано  над малюнками і тоді зможеш відкрити їх.
                 
      ІДЛ                                                                 ААПР                                  
          ОВАД

  
                                                                                                             
                                                     

                                                       Завдання 3.   Попрацюйте в парах. Доповніть твердження:
Вода у рідкому стані це  …, …, ….                       
Вода у твердому стані – це …, …, ….

4. «Мікрофон». 
Доведіть, що вода – велика мандрівниця.    


Робота у групах. 
Оберіть правильне (на вашу думку) визначення поняття «погода».
                   
Погода – це зміни опадів у даній місцевості у певний час.
Погода – це зміни прилеглого до поверхні землі повітря  у даній місцевості у певний час.
Погода – це зміни стану неба у даній місцевості у певний час.

Робота в групах. 
Прочитайте цікавинки про опади. Доведіть, або спростуйте свій вибір варіанту у грі «Вірю – не вірю».
 Група №1
Град
          Метеорологи розповідають, що у 1939 році в окрузі станції Нальчик випав град розміром з куряче яйце. В результаті було знищено 60 тисяч гектарів пшениці, на пасовищі вбито близько 2 тисяч овець.
         В цьому ж році в Індії після випавшого граду знайшли градину, що важила 3–4 кг. Кажуть, тоді градом вбило слона. Найбільшу ж градину знайшли під час літньої грози в 1902 році в Китаї її вага досягла 4,5 кг.
Група №2
Туман і ворог, і друг
         Тумани приносять людству багато горя та нещастя. Велика кількість катастроф виникла в світі з їх вини. Густі тумани, які не розсіюються на протязі кількох днів, дуже шкодять живим організмам.
          Але тумани можуть бути і друзями. Весною чи восени, коли настають ранні заморозки, які дуже шкодять рослинам садів, городів та полів, на допомогу приходить туман. Під ковдрою туману рослинам тепло і заморозки їм не страшні.
 Група №3
         Щоб розігнати туман чи величезну грозову хмару, люди у давнину стріляли з гармат, голосно кричали, розмахуючи руками.
         Пізніше ці спостереження допомогли вченим створити такі пристрої, які за допомогою сильних різких звуків розбивають грозові хмари.
Група №4
Дивні дощі
Бувають випадки, коли з неба ллється червоний, чорний, жовтий, сірий чи молочно-білий дощ. Виявилось, що колір дощу залежить від того, які барвники потрапляють в атмосферу під час виверження вулканів, піщаних бур, лісових пожеж.
У 1956 році в Києві випав «молочний» дощ. Дослідники виявили в ньому частинки білої глини.
У Вірменії був випадок, коли величезний ливень висипав з неба на голови зачудованих селян безліч риби. Траплялись дощі з медуз, жаб, водоростей.
Одного разу буря зруйнувала склади пшениці в Іспанії і висипала їх дощем на селище бідняків. А іншого разу, піднявши вгору зібраний врожай апельсинів, розсипала їх на протязі декількох кілометрів. Бідняки вважали це «Божим даром».

Робота в групах
1 група«Агрономи»  розказують, як підготувати рослини до зими, вибирають  необхідний інвентар для садових та городніх робіт.
2 група«Лікарі» готують повідомлення про корисні властивості овочів та фруктів ( по 3-4 на свій вибір).
3 група«Кулінари» дають рекомендації щодо приготування смачних та корисних страв з овочів та фруктів.
4 група«Фермери» дають рекомендації щодо зберігання овочів та фруктів.       


Робота у групах. Вправа «Сортування»
Систематизуйте винаходи за розділами:
1 група – корисні винаходи;
2 група – чудернацькі винаходи;
3 група – «смачні» винаходи;
4 група – винаходи, що можуть зашкодити здоров’ю людини;
5 група – корисні винаходи;
6 група – досягнення українців  



Технологія «Навчаючи – вчуся»
Кожна група доводить правильність свого вибору щодо сортування винаходів за розділами.
1 група – корисні винаходи;       
2 група – чудернацькі винаходи;
3 група – «смачні» винаходи;
4 група – винаходи, що можуть зашкодити здоров’ю людини;
5 група – корисні винаходи;
6 група – досягнення українців


Технологія «Обери позицію».
( на дошці розміщені плакати: «Гриби - рослини», «Гриби - тварини», «Гриби - ?»)
- Отже, ми з вами вже вивчали два царства живої природи: рослини і тварини.
- Прочитайте написи на плакатах, поміркуйте, оберіть позицію, обговоріть свій вибір у групах і обґрунтуйте свою відповідь. У процесі обговорення можна змінити позицію (перейти до іншої групи).
(У результаті обговорення весь клас може дійти єдиної думки або залишитися на різних позиціях.)
(Від кожної групи один учень обґрунтовує свій вибір.)










Комментариев нет:

Отправить комментарий