Інформація для батьків

Пам'ятка для батьків.
Виконуємо звуковий аналіз слова.

Діти навчилися ділити слово на склади, звуки. Тепер засвоюють звуковий аналіз слів. Тому для успішного виконання завдань з дітьми вам потрібно знати наступне:
1. Вимовляйте слово чітко, проспівуючи й визначте голосні звуки по порядку (наприклад:
миска – мииис – кааа, голосні звуки – [и], [а]). Не вставляйте між голосними додатково сполучник і – це може запутати дитину (наприклад: вази – не [а] і [и], а просто [а], [и]). Одночасно спитайте, скільки складів й повторіть правило: скільки в слові голосних, стільки ж і складів.
2. Виділіть перший звук (назвати його не [ве] ,а [в]; не [зе], а [з]).
3. Виділіть всі послідуючі звуки, чітко їх називаючи (якщо є м’який знак, то вимовляти потрібно м’яко, а не твердо, наприклад: ліс, перший звук [ль], а не [л].
4. По мірі назви звуків викладайте позначення кожного звуку (голосний – позначається кружечком – О, твердий приголосний – одна рисочка, м’який приголосний дві рисочки =.
мак   — О —
сало   — О — О
хліб   —  = О —
 Пам’ятайте: одна й та ж  сама буква може позначати два різних звуки – твердий і м’який. Наприклад: дим- дім, лоб-льох. У парах слів буквене позначення однакове – д, л а звукове різне ([д – дь], [л-ль]);
- В українській мові налічується 10 м’яких приголосних звуків: [дь], [зь], [нь], [рь], [сь], [ть], [ць], [дзь], [йь], [ль];
- Решта звуків – тверді;
- Звук [й] – тільки м’який;
- Звуки [ч], [щ] – тільки тверді;
- Звук [щ] завжди позначає два звуки [шч];
- В системі голосних в українській мові є  6 звуків: [а], [о], [у], [е], [и], [і]. На письмі вони позначаються буквами: о, у, е, и, і, я, ю, є, ї;
- Букви я, ю, є на початку та в середині слова, після голосного в кінці слова позначають два звуки ([й]+[а]= [я], [й]+[у]= [ю], [й]+[е] =[є]). Наприклад: яма (йама) ,юшка (йушка), єнот (йенот), їжак (йіжак), маєток (майеток);

- Буква ї завжди позначає 2 звуки: їм (йім), напоїв (напойів);

ПОДВІЙНЕ ЗНАЧЕННЯ БУКВ Я, Ю, Є, Ї, МОЖНА ПОКАЗАТИ СХЕМАТИЧНО:



 - М’якість приголосних позначається ще буквою і та м’яким знаком, який окремого звуку не позначає. Наприклад: ліс (льіс), кіт (кьіт), сім (сьім), сіль (сьіль), льох (льох).
 6. Приступайте до викладання слів буквами (слова тільки з тими буквами, які діти вже вивчили).
7. Якщо дитина пропустила якісь букви, не вказуйте зразу на них, дайте спочатку їй самій знайти помилку.
8. Обов’язково похваліть дитину, порадійте її успіху.
_________________________________________________________________________


Режим дня школяра як запорука успішного і здорового навчання

Дотримання сталого режиму дня має дуже важливе значення в житті школяра. Режим дисциплінує, допомагає бути зібраним. Особливо це актуально для першокласників, так як допомагає дітям звикати до нового життя і правильно поєднувати відпочинок і навчання.


Якщо ви помітили, що ваша дитина сильно втомлюється, до кінця дня стає млявою і нервовою, а успішність страждає, постарайтеся правильно організувати її режим.

Сон 
Найбільший вплив на стан здоров'я школяра мають кількість і якість сну, харчування і рухова активність.

Людині необхідно задовольняти відповідну віку потреба у сні, тому що в іншому випадку створюються передумови для виникнення захворювань. У дітей при нестачі сну може порушуватися надходження в кров специфічних гормонів, що негативно позначається на їх рості та розвитку. При недосипанні страждає питома вага тієї стадії сну (т.зв. «швидкий сон»), від якої залежить здатність до навчання і його успішність. Школярам необхідно збільшувати звичайну тривалість сну (хоча б на 1 годину) на час іспитів, перед контрольними роботами і при всякій напруженій розумової діяльності. У дітей, котрі недосипають 2-2,5 години, рівень працездатності на уроках знижується на 30% в порівнянні з дітьми, які «виспали» свою норму. 
Для подолання проблем із засинанням слід дотримуватися деяких умов: вкладатися спати завжди в той самий час; обмежувати після 19 годин емоційні навантаження (гучні ігри, перегляд фільмів і т. п.); сформувати власні корисні звички («ритуал»): вечірній душ або ванна, прогулянка, читання і т. п.
Ліжко у дитини повинно бути рівним, непровисаючим, з невисокою подушкою. Кімнату потрібно добре провітрювати.

Зразкові норми нічного сну для школярів: 
У 1-4 класі - 10-10,5 годин, 
5-7 класи - 10,5 годин, 
6-9 класи - 9-9,5 годин, 
10-11 класи - 8-9 годин.
Першокласникам рекомендується організовувати денний сон тривалістю до 2 годин.

Робочий стіл 
Правильно організуйте робоче місце школяра - умови, в яких навчається і виконує домашні завдання дитина, відчутно впливають на її успішність і здоров'я.

Стіл, за яким займається дитина, повинен бути розміщений таким чином, щоб сонячне світло падало на нього зліва (коли дитина - лівша, то навпаки), аналогічно повинно бути налагоджене повноцінне штучне освітлення. Світло від настільної лампи не повинно бити в очі. 
Оптимальне співвідношення висоти столу і стільця таке: сидячи прямо, спершись ліктем на стіл і піднявши передпліччя вертикально (як піднімають руку для відповіді на уроці), дитина повинна діставати кінчиками пальців до зовнішнього кута ока. Для цього буває достатньо відрегулювати висоту стільця. Ноги дитини при правильній посадці повинні упиратися в підлогу або підставку, утворюючи прямий кут як в тазостегновому, так і в колінному суглобі. Стілець повинен мати невисоку спинку.

Працюючи в таких умовах, дитина буде менше втомлюватися. Крім того, правильно підібрані меблі - один з важливих факторів попередження порушень постави. Контроль відповідності меблів росту дитини слід проводити не рідше 2 разів на рік, тому що дитина росте і важливо, щоб меблі відповідали її потребам.

Харчування
 Важливе значення має дотримання графіку прийомів їжі, а також і інтервалів між ними. Проміжки між прийомами їжі у школярів не повинні бути більшими, ніж 3,5-4 години.
 Школярам рекомендується 4-5-разове харчування.
 При цьому раціон має бути збалансованим за складом, містити необхідну кількість білків, жирів, вуглеводів, харчових волокон, вітамінів і мінералів.

Ігри та прогулянки 
Особливу увагу слід приділити рухової активності дитини і прогулянкам на свіжому повітрі. Тривалість прогулянок, рухливих ігор та інших видів рухової активності повинна складати як мінімум 3-3,5 години в молодшому віці і 2,5 години у старшокласників.

Нижче наводимо зразковий режим дня школяра, рекомендований дитячими психологами:
6.00. Підйом.
6:00-6:30. Зарядка, умивання.
6:30-6: 45. Сніданок.
8:00-12:00. Заняття в школі.
12:30-13:00. Обід.
13: 00-14: 45. Рухливі ігри, прогулянки, проведення часу на свіжому повітрі.
14:45-15:00. Полудень.
15:00-17:00. Самопідготовка, виконання домашнього завдання.
17:00-18:00. Вільний час, відпочинок.
18:00-18:30. Вечеря.
18:30-19:00. Вільний час, робота по дому.
19:00-20:30. Вечірня прогулянка.
20:30-21:00. Підготовка до сну.
21:00. Сон.

Як правило, грамотно організований день школяра швидко приносить позитивні зміни в його настрій, самопочуття і успішність, що не може позитивно не позначитися на його розвитку!


_________________________________________________________________________
Структура 2016-2017 навчального року
І семестр - з 2 вересня по 23 грудня,
ІІ семестр - з 09 січня по 26 травня.
Канікули
осінні з 31 жовтня по 06 листопада,
зимові з 26 грудня по 08 січня,
весняні з 27 березня по 02 квітня.
Проведення навчальних екскурсій та практики
Навчальні екскурсії та навчальна практика учнів організовуються відповідно до інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.02.2008 № 1/9-61 і проводяться протягом навчального року
Державна підсумкова атестація
4-ті класи (12-21 травня),
9-ті класи(01 по 08 червня),
11-ті класи (16-20 травня).
Вручення документів про освіту для випускників
9-х класів 9 - 10 червня,

11-х класів  27 -30 травня.


____________________________________________________________________
Шановні батьки!
Будь ласка заповніть анкету.
Анкета для батьків


Комментариев нет:

Отправить комментарий